Edite Briosa, P. Simeão Carvalho (2011) Newton’s Second Law – virtual experimental activity, Proceedings of 16th International Workshop on Multimedia in Physics Teaching and Learning (MPTL’16), Ljubljana (Slovenia), 107-113.
M. Rodrigues, P. Simeão Carvalho (2014) Laws of Reflection and Snell’s Law revisited by Video Modeling, Proceedings SPIE 9289, 12th Education and Training in Optics and Photonics Conference, Porto (Portugal), 928922-1:4. (doi: 10.1117/12.2070784).
Maria José Quintas, Paulo Simeão Carvalho (2014) ENSINO INTERATIVO NA ABORDAGEM DA ELETRICIDADE, XXIV Enconto Ibérico para o Ensino da Física (FÍSICA 2014), Lisboa, 197-199.
Paulo Simeão Carvalho (2015). PEER INSTRUCTION COMO ESTRATÉGIA METODOLÓGICA PARA O ENSINO DA FÍSICA, XXI Simpósio Nacional em Ensino da Física, Uberlândia (Brasil), 150-23 (ISBN: 978-85-89064-30-9).
M. Rodrigues, M.B. Marques, P. Simeão Carvalho (2015). Measuring and teaching light spectrum using Tracker as a spectrometer, 13th Education and Training in Optics and Photonics Conference (ETOP), Bordeaux (França), 9793, 97931L-1:6 (doi: 10.1117/12.2223120).
Paulo Simeão Carvalho (2015), Peer Instruction como Estratégia Metodológica para o Ensino da Física, XXI Simpósio Nacional em Ensino da Física, Uberlândia (Brasil), 150-23 (ISBN: 978-85-89064-30-9).
M. Rodrigues, M.B. Marques, P. Simeão Carvalho (2015), Measuring and teaching light spectrum using Tracker as a spectrometer, 13th Education and Training in Optics and Photonics Conference (ETOP), Bordeaux (França). 9793, 97931L-1:6 (doi: 10.1117/12.2223120).
Daniel T. Ribeiro, P. Simeão Carvalho (2015). O Impacto de Técnicas de Divulgação Itinerante de Ciência na Promoção do Interesse pela Física, XV Encontro Nacional de Educação em Ciências (ENEC), Faro (Portugal). Interacções, 11(39), 742-753.
M.J. Quintas, P. Simeão Carvalho (2016), A APRENDIZAGEM COLABORATIVA NO ENSINO INTERATIVO DA ELETRICIDADE, XXV Encontro Ibérico para o Ensino da Física, Braga (Portugal).
M.A. Dias, D.M. Vianna, P. Simeão Carvalho (2017). Contrubuições das Imagens Estroboscópicas e da Videoanálise para Intervenções Didáticas de Investigação, XXII Simpósio Nacional em Ensino da Física, São Carlos, SP (Brasil).